Buytenhagelinks

Veelgestelde vragen – Algemeen

Algemene vragen en antwoorden.
Staat jouw vraag er niet tussen? twijfel dan niet en neem contact met ons op!

Welke zorgprofielen bestaan er binnen WelThuis?

Wij bieden zorg voor zorgprofielen VV 4,5,6,7 en 8. Daarnaast bieden wij op onze palliatieve afdelingen zorg op basis van ELV hoog complex of VV10.

Wat kan een adviseur voor u betekenen?

De woonzorgadviseurs van WelThuis zijn de adviserende en uitvoerende schakel tussen de huidige en toekomstige zorg- en woonsituatie. Zij begeleiden de nieuwe bewoners en hun netwerk vanaf de start tot wanneer/ waar het nodig is. Zij hebben kennis van de huidige zorgmarkt, de wet- en regelgeving WLZ en kennen de doelgroep die bij WelThuis komt wonen. De adviseurs begeleiden cliënten en hun netwerk vanaf de plaatsing op de wachtlijst tot de eerste dagen in de nieuwe woonomgeving.

Een verzorgingshuis of verpleeghuis?

Sinds de invoering van de Wet Langdurige Zorg (Wlz) gebruiken we de termen verzorgingshuis en verpleeghuis eigenlijk niet meer. De overheid heeft de verzorgingshuizen namelijk afgeschaft. Daarom spreken we bij WelThuis alleen nog over woonzorgcentra of woonzorglocaties.

Met een Wlz-indicatie komt u in aanmerking voor wonen met zorg in een van de woonzorgcentra van WelThuis.

Waar kan ik praktische informatie over de locaties van WelThuis vinden?

Uitgebreide informatie over onze locaties vindt u hier: woonlocaties van WelThuis. Mocht u na het lezen van de informatie nog vragen hebben over onze locaties, neemt u dan contact op met de woonzorgadviseurs van WelThuis. Zij zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 – 11.00 uur en tussen 14.00 – 16.00 uur bereikbaar via woonzorgadvies@welthuis.nl of via telefoonnummer 088 – 92 93 040.

Kan ik komen kijken bij een locatie voor een rondleiding?

Met een geldige Wlz indicatie en wanneer u bovenaan de wachtlijst staat en opname in zicht is, kunt u wel een rondleiding krijgen op locatie. U kunt hiervoor telefonisch een afspraak maken bij onze adviseurs.

Wij geven u graag via deze website alvast een indruk van onze locaties. Impressie video’s van onze locaties kunt u vinden op de pagina waar de informatie van de locatie staat. Klik hier om naar de pagina te gaan.

Heeft u nog niet alle antwoorden op uw vragen op onze website kunnen vinden? Neem dan contact op met een van de woonzorgadviseurs van WelThuis. Zij zijn bereikbaar via woonzorgadvies@welthuis.nl of van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 – 11.00 uur en tussen 14.00 – 16.00 uur. via 088 – 92 93 040.

Wat zijn de wachttijden?

Het is mogelijk dat er een wachttijd bestaat voor uw gekozen woonlocatie. Het aantal wachtplaatsen zegt niet altijd iets over hoe lang u moet wachten. Dit hangt af van de woonzorglocatie, het verloop en uw persoonlijke situatie. U kunt hier de recente wachttijden hier bekijken.

Op hoeveel wachtlijsten binnen WelThuis kan ik me inschrijven?

U kunt zich op maximaal 1 wachtlijst binnen WelThuis inschrijven.

Hoe kan ik me aanmelden voor een appartement binnen WelThuis?

Aanmelden kan alleen als u in het bezit bent van een geldige Wlz indicatie. Via dit aanmeldformulier kan een nieuwe cliënt aangemeld worden. Dit aanmeldformulier kan gemaild worden naar woonzorgadvies@welthuis.nl. De woonzorgadviseur neemt binnen 5 werkdagen contact met u op.

Heeft u vragen over aanmelden voor de wachtlijst? Hiervoor neemt u contact op met de woonzorgadviseurs van WelThuis via woonzorgadvies@welthuis.nl of van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 – 11.00 uur en tussen 14.00 – 16.00 uur via 088 – 92 93 040.

Mag mijn partner meeverhuizen?

Een aantal onze woonzorgcentra hebben appartementen voor echtparen. In Zoetermeer zijn dat de locaties De Morgenster en Buytenhaghe. In de Krimpenerwaard zijn dat de locaties De Liezeborgh, Borchleen en De Bovenberghe. Heeft u vragen over een echtparen kamer? Neem dan contact op met een van de woonzorgadviseurs van WelThuis via woonzorgadvies@welthuis.nl of van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 – 11.00 uur en tussen 14.00 – 16.00 uur via 088 – 92 93 040.

Kan ik nog thuiszorg krijgen zolang ik nog op de wachtlijst sta?

Ja dat kan. Als u een indicatie heeft voor langdurig verblijf in een zorgorganisatie en u staat op de wachtlijst voor één van de locaties van WelThuis – en u woont voorlopig nog thuis – dan kunt u in de tussentijd thuiszorg krijgen. We noemen dit ook wel overbruggingszorg.

Kent WelThuis een specifieke geloofs- of levensovertuiging?

WelThuis staat open voor alle mensen ongeacht welke geloofsovertuiging of levensbeschouwing iemand heeft.

Is WelThuis een rookvrije organisatie?

WelThuis is een rookvrije organisatie. De CCR en de OR hebben beide ingestemd. WelThuis heeft hiermee de landelijke cultuuromslag gevolgd. Het doel is tweeledig:

  • Medewerkers een rookvrije werkplek bieden bij WelThuis.
  • Medewerkers te stimuleren het roken te beperken of met roken te stoppen en zo hun gezondheid positief te beïnvloeden.

Het bieden van een rookvrije werkplek aan medewerkers houdt in dat van rokende bewoners (en hun bezoek) wordt gevraagd hun rookgedrag te wijzigen door niet meer op de kamer of in het appartement een sigaret, sigaar of pijp te roken. Dit geldt ook voor het roken van een E-sigaret omdat hierbij ook stoffen vrijkomen waarvan de gevolgen voor de gezondheid van de medewerkers op lange termijn niet bekend zijn. Bewoners (en hun bezoek) wordt de mogelijkheid geboden om op het balkon of in de tuin te roken. Indien er toezicht nodig is bij het roken, mogen medewerkers ervoor kiezen om op afstand toezicht te houden.

Klacht melden

Bij WelThuis zien we elke klacht als een mogelijkheid om onze diensten te verbeteren. Daarom moedigen we bewoners aan om klachten vooral te melden.

Heeft u een klacht? Dan adviseren we u deze in eerste instantie te melden bij de betreffende medewerker of bij de locatiemanager.

Wilt u uw onvrede liever met een onafhankelijk iemand bespreken? Of vindt u dat u onvoldoende gehoor krijgt bij de direct betrokkenen? Dan kunt u ook contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van WelThuis. Deze kunt u bereiken via klachten@welthuis.nl.

Voor meer informatie bekijk onze Klachten-folder.

Rijbewijskeuringen

Heeft u een vraag over rijbewijskeuringen in Vivaldi? Bekijk dan de website van RijbewijskeuringsArts.nl

Innovatie & WelThuis

Meer informatie over innovatie binnen WelThuis leest u hier.